Język:

Gł.Sz.Sudecki 18i19-27i28.05.17r.

Główny Szlak Sudecki im. Mieczysława Orłowicza poprowadzony przez najciekawsze partie Sudetów oznaczony kolorem czerwonym kontynuujemy w kierunku m. Prudnik. W ten weekend przed nami dwa etapy. Wróciliśmy do Długopola - Zdrój , gdzie ostatnio zakończyliśmy wędrowanie po szlaku. Proporzec w tym dniu trafia na plecak Tomka Michalskiego. Ruszamy w kierunku Masywu Śnieżnika, piękna pogoda oraz wspaniałe widoki podziwialiśmy po trasie. W Wilkanowie zatrzymaliśmy się przy ruinach pałacu z XVII/XVIII w. Następnie centrum miejscowości i kościół pw. św. Jerzego z II poł. XVII wieku. Następnie przez Pławny Dział wspinamy się na zbocza Iglicznej(845m n.p.m.). Przy szczycie Sanktuarium Matki Bożej Śnieżnej oraz piękne widoki na Masyw Śnieżnika. Od schroniska stromym zejściem ruszamy w kierunku Baszty a następnie do centrum Międzygórza. Jeszcze tylko wspiąć się na zbocza Średniaka(1210m) i jesteśmy w schronisku Na Śnieżniku , gdzie po trudach dnia odpoczywamy. Wczesnym rankiem pobudka i ruszamy na Śnieżnik(1425m).Wracamy na czerwony szlak , jeszcze grupowe zdjęcie zmiana chorążego. Ten obowiązek przejmuje kol. Barbara Fedan. Z Hali Pod Śnieżnikiem schodzimy na Przełęcz Śnieżnicką , jeszcze Żmijowa Polana i wspinamy się na Czarną Górę(1205m n.p.m.). Włożony wysiłek wynagradzają nam widoki z drewnianej wieży widokowej stojącej na szczycie. Strome zejście następnie Przełęcz Puchaczówka i kierunek Kąty Bystrzyckie. Po szlaku na Przełęczy Farna Lgota oglądamy ciekawą kapliczkę z czterema wnękami. Końcówkę dzisiejszego etapu pokonujemy wygodną drogą do pierwszych zabudowań Lądka-Zdroju,gdzie kończymy dwudniowy rajd GSS. Na dalszą wędrówkę Glównym Szlakiem Sudeckim zapraszam już w pierwszej połowie czerwca. Z pozdrowieniem turystycznym –

Przewodnik Sudecki – Henryk Szakiel.