Język:

Gł.Sz.Sudecki 20i21et -10i11.06.17r.

Dwa następne etapy Głównego Szlaku Sudeckiego , wybraliśmy się 14-to osobowym składzie. Wróciliśmy do Lądka-Zdroju , gdzie zakończyliśmy poprzednią wędrówkę. Szykujemy plecaki i wyznaczamy chorążego dzisiejszego dnia. Ten zaszczyt przypadł kol. Bolesławi Zielińskiemu.Wspólne zdjęcie i ruszamy w kierunku lądeckiego rynku.W części miejskiej oglądamy wspaniały eklektyczny ratusz,kamienice oraz kolumnę Trójcy Świętej ostatnie dzieło mistrza Michała Klahra. Zwiedzamy zabytkowy gotycki most z figurą św.Jana Nepomucena z 1709 roku i kierujemy się w stronę przełęczy Pod Konikiem. Następnie Orłowiec i trudniejsze podejście na Jawornik Wielki (872m n.p.m.). Końcówka dzisiejszego dnia to już tylko schodzenie w kierunku Złotego Stoku , gdzie zaplanowaliśmy nocleg. Niedziela przywitała nas piękną słoneczną pogodą. Wypoczęci ruszyliśmy w kierunku Błotnicy,Kozielna do śląskiego Carcassone. Ze względu na swój średniowieczny system obronny takie określenie możemy spotkać w literaturze opisującej Paczków. Paczków to : Muzeum Gazownictwa,Rynek z Ratuszem,Dom Kata oraz XIV wieczny Kościół św.Jana Ewangelisty. Nietypowa budowla sakralna pełniąca funkcje obronne .Ostatnie kilometry idziemy równym terenem bez przewyższeń zmierzając do miejscowości Ujeżdziec. Mijając miejscowość Unikowice oraz Lisie Kąty nasz wzrok kierujemy na pasmo Rychlebskich Hor oraz odległego Jesennika z wyrażnie królującym Pradziadem. Dzisiejszy marsz kończymy we wsi Ujeżdziec do której wrócimy już za dwa miesiące by móc kontynuować dalszy przebieg Głównego Szlaku Sudeckiego –na który wszystkich serdecznie zapraszam.  Z pozdrowieniem turystycznym –