Język:

XXI Długodystansowy Rajd Wędrowny-Bieszczady 12-16.06.2019r.

Na kolejny XXI Długodystansowy Rajd Wędrowny , króry zorganizowało STP „Wędrowiec” wyjechaliśmy już kolejny raz w Bieszczady. Po przejechaniu ponad 500 km dojechaliśmy do jednej z największych atrakcji turystycznych regionu , nad Jezioro Solińskie zwane również „Bieszczadzkim morzem”. Zwiedzanie rozpoczynamy od największego w Polsce sztucznego zbiornika retencyjno-energetycznego z najwyższą zaporą wodną w Polsce. Następnie rejs statkiem po Jeziorze Solińskim i przejazd do „Muzeum Młynarstwa i Wsi” w Ustrzykach Dolnych. Następne dni to trekking po najciekawszych widokowo miejscach w Bieszczadach Wysokich. Połonina Wetlińska jedna z najpopularniejszych Połonin odwiedzanych przez turystów. Ten dzień rozpoczynaliśmy z Brzegów Górnych a następnie Schr.”Chatka Puchatka”,Osadzki(1253m) , Przełęcz Orłowicza,Smerek do m.Smerek. W trzeci dzień stromymi schodami wspinamy się na Małą Rawkę , Wielką Rawkę , gdzie z grani rozciąga się najpiękniejsza panorama w kierunku Połoniny Wetlińskiej , Połoniny Caryńskiej oraz Tarnicę. Dodatkową atrakcją dzisiejszego przejścia był Krzemieniec , na którym znajduje się trójstyk granic Polski,Ukrainy i Słowacji.W sobotę ruszyliśmy na podbój Masywu Halicza(1333m) i Masywu Tarnicy(1346m)-najwyższego szczytu polskich Bieszczadów. Z Wołosatego przez Przełęcz Bukowską , Rozsypaniec , Halicz , Przełęcz Goprowców , Tarnicę szlakiem niebieskim wróciliśmy do Wołosatego. Tarnica – najczęściej odwiedzany wierzchołek regionu , który swoim zdobywcom oferuje wspaniałe widoki , zarówno na polską , jak i ukraińską część Bieszczadów , aż po Gorgany. Pogodę mieliśmy jak na zamówienie szkoda , że to już ostatni dzień naszego pobytu w tym uroczym zakątku Polski. Ostatni dzień wykorzystaliśmy na przejście Połoniny Caryńskiej. Atrakcyjne podejście szlakiem zielonym z Przełęczy Wyżniańskiej następnie spacer granią i zejście do Ustrzyk Górnych. Po zabiegach kosmetycznych w potoku „Wołosatym” ruszyliśmy w drogę powrotną do Lubina. Zapraszam do wspólnego wędrowania z STP „Wędrowiec” następny wyjazd już wkrótce.