Język:

Tysięczniki Ziemi Kłodzkiej - 08-09.06.2019r.

Na ten weekend zaplanowaliśmy sobie Masyw Śnieżnika , gdzie zdobywaliśmy brakujące nam tysięczniki do odznaki „Tysięczniki Ziemi Kłodzkiej”. W naszych książeczkach mamy już dziewiętnaście potwierdzonych zdobyczy. Pozostało nam jeszcze trzynaście wzniesień i to jest nasz cel w ten weekend. W sobotni poranek przed wyjściem na szlaki tradycyjnie wyznaczamy chorążego , którym jest kol. Monika Nowak. Z Rozdroża pod Kamiennym Garbem szlakiem koloru czerwonego ruszamy w kierunku granicy. Pierwszą naszą zdobyczą jest Trójmorski Wierch a następnie :Puchacz , Goworek , Mały Śnieżnik i Wysoczka. Dłuższy odpoczynek w schronisku „Pod Śnieżnikiem” i ruszamy po następne zdobycze – Żmijowiec , Jaworowa Kopa oraz Czarna Góra. Schodzimy do Przełęczy Puchaczówka , skąd jedziemy do Międzygórza. Następny dzień - niedziela , wymarzona pogoda do wędrówki. W dniu dzisiejszym proporzec „Wędrowca” trafia na plecak kol. Kasi Dubickiej. Szlakiem koloru zielonego ruszyliśmy po następne Tysięczniki. Długie podejście i jest następny – Smrekowiec (1123m n.p.m.) , dobrze ukryty w świerkowej gęstwinie. Przed wejściem na najwyższy szczyt Masywu Śnieżnika (Śnieżnik-1426m n.p.m.) zdobywamy wzniesienie – Średniak(1123 m) z którego mamy wspaniałe widoki na okoliczne góry. Następne wzniesienia to: Śnieżnik , Sadzonki , krótka przerwa przy „Słoniku” i przyjemnej , chłodnej wodzie Żdódła Morawy. Szlakiem kol.niebieskiego ruszamy po ostatni szczyt do odznaki TZK – Stroma(1167m).I tu nie ma przekłamania , faktycznie stromo wchodząc na to wzniesienie od m.Kletno. Tak zakończyliśmy dwudniową wędrówkę po Masywie Śnieżnika. Cel zrealizowany,trochę zmęczeni ale w bardzo dobrym nastroju wracamy do Lubina.