Język:

IV Rajd Trzeźwościowy- 26.03.2017

W tym roku Rajd Trzeżwościowy zaplanowaliśmy do niewielkiego,zabytkowego miasteczka leżącego w przełomowym odcinku doliny Nysy Kłodzkiej – Barda .W miejscu gdzie wody rzeki przeciskają się pomiędzy grzbietami Gór Bardzkich. Nie zapomnieliśmy o wędrowcach, którzy skrupulatnie zdobywają szczyty do Sudeckiego Włóczykija. I takim celem w dniu dzisiejszym jest Brzeżnica (493 m n.p.m.). Wybraliśmy chorążego dzisiejszej wędrówki , zostaje nim koleżanka Julia Bermes. Szlakiem koloru zielonego rozpoczynamy dzisiejszy rajd , ruszamy w Masyw Brzeżnicy. Brzeżnica zdobyta , kierujemy się do Barda.Centralnym punktem miasteczka jest kościół parafialny Nawiedzenia NMP z lat 1686-1704 z najstarszą drewnianą rzeżbą na Dolnym Śląsku – słynną Madonną Tronującą z końca XII w. Zwiedzamy Muzeum Sztuki Sakralnej w klasztorze oo.Redemptorystów.Bracia zgromadzili ponad tysiąc eksponatów – obrazy,rzeżby,monstrancje,ornaty oraz liczne wyroby ze złota. Następnie pięknie wykonana Ruchoma szopka panoramiczna umieszczona w przykościelnej krypcie. Przed nami Most Kamienny zbudowany w stylu gotyckim z którego podziwiamy rwący nurt Nysy Kłodzkiej.Ruszamy na Kalwarię . Drogą Niemiecką kierujemy się do Kaplicy Górskiej zbudowanej w latach 1617-1619r. Po drodze napotykamy stacje Drogi Krzyżowej oraz kapliczki z XVIII wieku . Przed nami wspaniały punkt widokowy –Obryw Skalny , z którego podziwiamy panoramę miasta wraz wijącą się zakolami rzeką. Na zboczu Obrywu Skalnego oglądamy średniowieczne ruiny kompleksu zamkowego odkrytego w 1861 roku. Schodzimy do miasta , pełni wrażeń ruszamy w drogę powrotną do Lubina. Z turystycznym pozdrowieniem ...